четверг, 2 апреля 2020 г.

Опис досвіду


Опис досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури
Бахтали Марини Іванівни

      Я, Бахтала Марина Іванівна, працюю вчителем У Кривушівському НВК з 2012 року. У цьому ж році закінчила Харківський національний університет
ім. Г. С. Сковороди. Педагогічний стаж – 8 років. Кваліфікаційна категорія – спеціаліст. Викладаю також українську мову та літературу, російську та англійську мови. У своїй педагогічній діяльності  педагогічним  кредо для мене стали слова  Ш. Амонашвілі : «Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрі­чі з ними, тоді й діти поспі­шатимуть у школу і щиро ра­дітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем». Життєвим  кредо я дотримуюся такого лозунгу:«Любити життя і цінувати кожну його хвилину, нести радість, у книгах шукати істину, у людях – мудрість».
Тема, над якою працюю:
    «Використання інтерактивних методів навчання  на уроках мови та літератури».
Актуальність теми:
-сприяє формуванню та розвитку інноваційної особистості,  яка спроможна повноцінно реалізуватися в житті;
-забезпечує умови для розвитку креативної особистості дитини; 
-сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; 
 -робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку;  -диференціює та індивідуалізує процес навчання; 
-стимулює роботу з додатковою літературою. 
Мета досвіду:
 1.Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на уроках словесності; 
 2.Створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня; 
 3.Формування  пізнавальних  умінь і навичок;
 4.Формування потреби в самопізнанні,самореалізації;
 5.Виховання свідомого громадянина –  патріота.     
           Вважаю, що завдання вчителя – допомогти учневі знайти себе в житті; пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в кожному, бо закладене там природою.
        Єдиним, на мою думку, найефективнішим засобом досягнення мети є використання інтерактивних технологій навчання. Інтерактивний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активнее функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.
       Щоб реалізувати свою мету , у своїй роботі вирішила спробувати сформувати креативну особистість, тому для цього використовую інтерактивні  технології навчання та дотримуюсь творчої співпраці вчителя та учнів.
     Перш за все, у своїй роботі впроваджую інтерактивні технології, особистісно зорієнтоване навчання, проектні технології, нестандартні уроки та позакласні заходи.
    Використання інтерактивного навчання дозволяє значно збільшити відсоток засвоєння інформації. У процесі навчання виступаю як рівноправний партнер учнів, виконую організаційні та консультаційні функції. Залежно від мети уроку та форм організації навчальної діяльності учнів практикую проведення таких нетрадиційних уроків:
- інтегровані ( «Погляд з минулого у майбутнє» (І. Франко . Повість «Захар Беркут»), 7 клас);
- у формі змагання: вікторина, турнір філологів,  лінгвістичний конкурс,естафета, ділова або рольова гра ;
-   уроки, що імітують культурні заходи: заочна екскурсія, урок-подорож .(урок – подорож «Нащадкам козацького роду», За повістю А. Чайковського «За сестрою», 7 клас );
-   уроки із застосуванням фантазії: урок-казка, урок-сюрприз, ( урок – казка «Наш друг – Апостроф!», 5 клас);
- уроки, засновані на відомих у суспільній практиці жанрах, формах і методах роботи: лінгвістичне дослідження, аналіз філологічних матеріалів,історичний коментар, рецензія, репортаж, інтерв’ю, диспут
-         урок – дослідження, урок формування практичних умінь і навичок.
    Стараюсь використовувати такі сучасні методичні прийоми, які спонукають учня до роздумів і пошуків, створюють проблемні ситуації.
   На уроках мови та літератури використовую такі інтерактивні методи та прийоми:
«Знайди помилку». Свідомо допускаю в прочитаному або написаному заздалегідь тексті чи реченні помилку, яку потрібно помітити.
«Словограй». Кожній команді пропоную кілька карток з написаними словами. Завдання: першій команді з-поміж карток вибрати ті, на яких слова написані правильно, другій команді — ті, на яких слова написані неправильно. Слова для карток: проїзний, їжжу, сузіря Велика Ведмедиця, будьколи, казна-хто, будь-у-кого, тьмяний, теривені, півгодини, пів яблука,вічливість, дитясла, Вінниччина, секрет, апельсин, ливада, священник.
«Загадкова торбинка». Гра сприяє активізації та розвиткові розумових і мовленнєвих здібностей учнів, мислення, пам’яті, виробленню уваги, спостережливості. Учасники команд по черзі витягають з торбинки номерки запитань, на які мають дати відповідь. Якщо команда не знає відповіді, на допомогу приходять суперники і заробляють собі додатковий бал.
Дубль-диктант. Диктую слова з орфограмами, а учні повинні зразу ж записувати слова на те саме правило.
Кросвордний диктант. Диктую не саме слово, а його тлумачення, учні записують відповідь.
Літературний диктант. Пропоную  10—12 запитань з теми, учні записують відповіді, а потім один одному перевіряють роботу і виставляють оцінки.
 «Мікрофон». Ставлю запитання класові та пропоную певний предмет (ручку, олівець), що виконуватиме роль уявного мікрофона. Учні передають його один одному, по черзі беручи слово.
«Мозковий штурм». Чітко формулюю проблемне питання. Пропоную всім висловити ідеї, коментарі, пов’язані з цією проблемою. Діти записують усі пропозиції на аркуші паперу. Наприкінці обговорюємо й оцінюємо запропоновані ідеї.
Робота в малих групах. Об’єдную учнів у групи. Даю кожній групі конкретне завдання. Стежу за роботою в групах, надаю необхідну допомогу. Групи представляють результати колективної діяльності.
«Займи позицію». На дошці плакати «за», «проти», «це складне питання». Пропоную  учням висловити власну позицію щодо матеріалу уроку. Вибираю декількох учасників і прошу їх обґрунтувати свою позицію.
«Незакінчене речення». Завдання може бути усним і письмовим. Наприклад: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я навчився…».
 «Мислитель». Даю учням завдання скласти сенкан до певного поняття. Потім вони обмінюються творчими роботами в парах чи групах з подальшим аналізом та оцінюванням їх.
 «Буктрейлер». Створення групою дітей сучасної реклами на книгу.
     Постійно поглиблюю свої знання, опрацьовую додаткову літературу, привчаю до цього і своїх учнів. Прагну донести до них таку аксіому – підручник не являється єдиним джерелом знань, тому варто вивчати різні погляди на проблему із посібників, словників, довідників.    
    На мою думку, види уроків, які я впроваджую у своїй роботі, допомагають відійти від стандарту, підштовхнути учня до власного, неповторного, індивідуального, особливого погляду на життя.
Тому протягом восьми років професійної діяльності  провела чимало відкритих років з використанням інтерактивних технологій. На таких нетрадиційних уроках створюється ситуація довіри та успіху,  і за таких обставин дитина розкривається, може повірити у свої можливості, реалізуватися як творча особистість, сміливо продемонструвати свої здібності.
      Безумовно впевнена в  тому, шо дієвим є використання різноманітних форм і методів роботи на уроці: кросворди, ребуси, загадки, лінгвістичні ігри, написання творів-мініатюр.
       Впродовж 2012–2020 рр. учні, яких я навчаю, мали досягнення на районних олімпіадах з української мови і літератури, конкурсах імені Петра Яцика і Тараса Шевченка (також обласний рівень). 
      На першому місці - діти, любов до них. Усе роблю для того, щоб учні, яких навчаю, стали особистостями з критичним мисленням, самостійними, творчими, фізичноздоровими і духовно багатими, а я буду і далі впроваджувати  у свою роботу те, що творить креативну особистість.
      Постійно займаюся самоосвітою й шукаю нові ідеї та шляхи їх реалізації.

 
 



Комментариев нет:

Отправить комментарий